Ställ ut på bilmässor

Jobbar du inom bilbranschen? Då kommer du nog förr eller senare delta på en bilmässa. Som utställare är det viktigt att du förbereder din utställningsyta i god tid för att säkerställa att du står ut i mängden. Här hittar du de bästa tipsen.

Skaffa ett professionellt mässbord

Det första du bör införskaffa är ett snyggt mässbord med företaget logotyp och färger. Hos printer.se kan du beställa mässbord med eget tryck som får dig att sticka ut i mängden och stärka ditt varumärke. Bordet kan anpassas efter dina specifika behov så att det representerar ditt varumärke på bästa möjliga sätt. Du väljer själv hur du vill använda ditt mässbord, men de flesta använder det för:

  • Produktexponering.
  • Information, till exempel för broschyrer, visitkort eller andra informationsmaterial.
  • Demonstrationsområde.

Du kan komplettera mässbordet med en mässdisk om du vill maximera ditt företags synlighet på bilmässan. På printer.se kan du även beställa olika sorters tryckmaterial och profilkläder som kan förstärka varumärket.

Dela ut gåvor till mässbesökare

Besökare på bilmässor är alltifrån konsumenter till press och inköpare inom branschen. Folk kommer för att titta på de senaste nyheterna inom bilindustrin, träffa branschfolk och ta del av roliga event och intressanta föreläsningar. Vid konsumentmässor är det många besökare som planerar att köpa en bil. De kan även vara på jakt efter spännande bilaccessoarer. Det är alltid ett stort antal utställare som slåss om besökarnas uppmärksamhet. Därför kan det vara bra att ha något som lockar besökarna till just din monter. Utöver ett väldesignat mässbord bör du ha någon form av gåva, till exempel en penna, påse eller godis med företagets logotyp eller design. Använd din kreativitet eller ta hjälp av ett professionellt företag för att skapa trevliga gåvor till besökarna.

Samla kontaktuppgifter

Sist men inte minst bör du komma ihåg att samla in kontaktuppgifter till potentiella kunder. E-postadresser och telefonnummer kan användas för marknadsföring i framtiden. Använd gärna QR-koder eller andra enkla sätt för att få besökare att skriva upp sig på nyhetsbrev och liknande.